Az elmúlt hétvégén családi kiránduláson vettek részt a jósavárosi egyházközséghez tartozó családok Tivadaron.

Péntek este a szálláshelyek elfoglalása után közös szalonnasütéssel hangolódtunk az előttünk álló hétvégére. Az elfogyasztott finomságok után közös imádsággal, majd énekléssel zártuk az estét.

Szombaton reggeli után személyautókkal utaztunk Lónyára. Ott előbb a XII. században épült templomot tekintettük meg, ahol 2001-ben bizánci freskókat találtak. A bátrabbak a templom mellett álló, 1781-ben fából épült Harangtoronyba is
felmehettek. Ezután a Lónyay család temetkezési helyéül szolgáló kriptát mutatta be nekünk helyi idegenvezetőnk. Itt nyugszik többek között gróf Lónyay Menyhért, Magyarország egykori miniszterelnöke is. Majd komppal átkeltünk a
Tiszán, ami igazán különleges élmény volt mindenkinek. A visszaúton megálltunk még a tarpai szárazmalomnál. Az 1885-ben ácsolt épület az Észak-Tiszántúl egyetlen megmaradt szárazmalma. Ebéd után a szálláshelyünktől alig 10 percnyi
sétaútra található tivadari szabadstrandot látogattuk meg. A nagy melegnek köszönhetően kicsik és nagyok is örömmel vetették magukat a Tisza hűsítő habjai közé. A vacsora utáni kötetlen beszélgetésen, majd a gitárral és egyéb különleges hangszerekkel kísért közös éneklésen minden résztvevő önfeledten kikapcsolódott.

Vasárnap reggeli után a vásárosnaményi Szent Demeter vértanúnak szentelt görögkatolikus templomban közösen vettünk részt a Tibor atya által végzett Szent Liturgián.

Nagyon köszönjük az egyházközségünk és a Jósavárosi Értelmiségi Egyesület támogatását, mellyel hozzájárultak ehhez a felejthetetlen hétvégéhez!